Cumhuriyet Bulvarı Kalyon Apt. No:219 K:4 D:7 Gündoğdu Meydanı Alsancak / İZMİR

  • 0232 422 44 91 / 92
  • info@diettime.com.tr

  • Yorumlar
GEBELİKTEKİ MASUM ATIŞTIRMALIKLAR

Hayatınızın belki de en farklı, en güzel dönemini yaşıyorsunuz. Bu süreçte bebeğinizin sizi değiştirdiğini ,  onun için nelerden vazgeçebileceğinizi görürken,  daha önce hiç hoşlanmadığınız besinleri bayıla bayıla yediğinizi farkedince  kendinize ve anneliğin gücüne dair şaşakınlığınız bir kez artıyor.

   Gebe olduğunuzu öğrendiğiniz ilk andan  itibaren artık 2 kişilik belki 3 kişilik  bir bedene sahip olduğunuz gerçeğini kabulleniyor , dışardan aldığınız artık  iki canlısın daha çok yemelisin  telkinleri de sizi düşündürüyor olabilir.  Ancak  bilim bize  fetüsün yani sizin minik bebeğinizin sadece 300 kaloriye ihtiyaç duyduğunu gösteriyor.   Hamilelik sürecinde içinizde minik bir obur olduğunu düşünüp açlığınızı kontrol etmekte zorlanabilirsiniz. Özellikle 20.haftadan sonra şiddetli açlıklarınız, karbonhidrat eğiliminiz giderek artacaktır.  Bu dönemde profesyonel bir yardım alıp bir diyetisyenle görüşebilir,  öğün planlamasını  ve  sürecin yönetiminde daha başarılı olabilirsiniz. 

 Hiç bu kadar acıktığınızı hatırlamıyorsunuz belki yaşamınız boyunca. Ama sağlıklı masum atıştırmalıklar hem bebeğinizi besleyecek hem de  sizi tok tutup, enerji sağlayacak.  Sabah hazırlayacağınız bir tam tahıllı bir sandviç  günün en aç olduğunuz saatinde sizin için kurtarıcı olacaktır.Bunu  yarım simit peynir,  tam tahıllı undan yapılmış bir dilim börek veya torilla ekmeğine yapılmış harika bir yalancı pizza ile daha keyifli hale getirebilirsiniz.  Ceviz , fındık badem gibi sağlıklı sağlarla  bebeğinizin beyin gelişimini destekleyecek  ve çıtır his size iyi gelecektir.  Bazen  de yaramazlık  yapmak isteyebilirsiniz. Aklınızı cips paketinden alamıyor olabilirsiniz. İşte tam bu anda mutfakta hünerlerinizi sergilemenizin zamanı gelmiştir. Tam tahıllı lavaştan fırında yapılmış bir ev cipsi ve yanında naneli  yoğurtlu bir sos enfes olabilir.  Tatlı  isteğinin isteğinin yoğunlaştığı dönemler ise evde yapılmış kek , sütlü tatlılar kabul edilebilir. Belki daha  sağlıklısı neden olmasın diye düşünüp , aynı zamanda olası konstipasyon ( kabızlık) probleminize karşı kuru meyveleri hayal gücünüzle birleştirip tüketebilirsiniz.   Taze meyve ve soğuk sütle  milkshake tadında  çok sağlıklı ve dengeli bir öğün yapabilirsiniz.

     Gebelik sürecinde sağlıklı beslenmek hem bebeğinizin hem de sizin sağlığınız için yadsınamayacak bir eylemdir.  Doğum sonrası bebeğiniz için  sağlıklı ve fit bir anne olmak , vicdanen ona  olan sorumluluklarınızı yerine getirmiş olmanın rahatlığını yaşamak istiyorsanız  form tutan, besin öğeleri gereksinimini karşılayan, enerji veren atıştırmalılar size yardımcı olacaktır…