İletişim Formu

RAMAZAN BAYRAMINDA BESLENME TÜYOLARI

01 Mayıs 2022

             Özel ve önemli günlerimiz olan bayramlarda genellikle günlük beslenme alışkanlıklarının dışına çıkılırÖzellikle Ramazan dolayısı ile beslenme düzeninde normal zamanlara göre olan kısıtlamalar, Ramazan Bayramı’nda öğün sayısının artmasına ve daha fazla yemek yeme isteğinin oluşmasına sebep olabilir. Ramazandaki uzun süreli açlık nedeniyle, metabolizma hızının yavaşlamasına bağlı olarak, Ramazan sonrasında daha hızlı kilo alımı ile karşılaşılabilirTutulan oruçlardan sonra bayramda bir anda çok sayıda öğünle beslenmek ve bu öğünlerde fazla miktarlarda tüketim yapmak hızlı bir şekilde kilo alımına veya sindirim sistemi rahatsızlıklarına neden olabilir. Bayram sonrasında bu şikayetlerle karşılaşmak istemiyorsanız sizler için hazırladığımız bayramda beslenme önerilerimize göz atabilirsiniz.

 

Bayram Sabahı Hafif Bir Kahvaltı İle Güne Başlangıç 

     

Kahvaltıda yağ oranı yüksek kızartma, kavurma yöntemleriyle pişirilmiş besinler tercih edilmemelidir. Bunlar yerine su ve lif içeriği yüksek domates, salatalık, maydanoz,biber vb. çiğ sebzeler, az tuzlu peynirler ve zeytin, yumurta,ceviz, zeytinyağı gibi sağlıklı alternatifler tercih edilmelidir. Sucuk, salam, sosis vb. yağlı besinlerden, börek, gevrek, açma gibi hamur işi gıdalardan uzak durulmalıdır. Ekmek olarak esmer ekmek çeşitlerinin tercih edilmesi ise kan şekerinin daha dengeli seyretmesine ve tokluk hissinin oluşmasına destek olur.

 

İkram Edilen Tatlı, Şekerleme Ve Çikolatalara Hayır Diyebilmelisiniz

     

Geleneksel olarak bayramlarda şeker, çikolata ve şerbetli tatlıların ikramı ile neredeyse her evde karşılaşılır. Aile, akrabalar ve arkadaşlara yapılan her ziyarette ikram edilen bu şeker içeriği yüksek besinleri tüketmek sağlık için ciddisorunlar oluşturabilir. Bu ikramlar kan şekerini hızlı yükselten ve enerji içeriği yüksek olan gıdalardır. Bu nedenle bu ikramlara karşı hayır, teşekkür ediyorum diyebilmek bayramındaha keyifli ve zinde geçirilmesine yardımcı olur. Tatlı ikramlarının sütlü tatlılardan yana olması veya tatlı yerine meyve ikramında bulunmak şerbetli tatlılara göre daha doğru bir seçimdir. Çünkü şerbetli tatlılar yüksek şeker ve kalori içeriği nedeniyle gün içinde şeker dengesinin bozulmasına,ayrıca aşırı kalori alımına da neden olabilir. Eğer şerbetli tatlı tüketilirse devamında gelen öğünlerde meyve ve ekmek tüketiminde azaltma yapmak dengeleme yapmaya yardımcı olur. Şekerleme ve çikolata ikramı yerine de kuru meyve ve kuruyemiş ikramlıklarının tercih edilmesi sizleri bayramda sağlıklı beslenmeye bir adım daha yaklaştırır

 

İçeceklerle Gelen Kaloriler Ve Kafeine Dikkat 

     

Ramazan ayı boyunca su ve sıvı tüketimin azalmasından dolayı vücutta oluşabilen sıvı kaybının yerine konması için günde en az 2,5 litre sıvı alınmalıdır.  Gün içinde su, ayran, şekersiz limonata, şekersiz komposto/hoşaf gibi besinlerin tüketilmesi sıvı alımına destek olur. Ancak sıvı alımına destek olacağı düşünülerek asitli ve şekerli içecekler tüketilmemelidir. Ayrıca ikram edilen çay ve kahvelerin de fazla miktarda tüketilmesi vücutta su kaybına neden olur. Kafein içeriği nedeniyle de fazla çay, kahve tüketimi tansiyon, çarpıntı veya uyku bozuklukları gibi sorunlara da neden olabilir. Özellikle tansiyon hastası bireyler bu konuda çok daha dikkatli olmalıdır. Bu nedenle her ziyarette veya her gelen misafirle beraber çay, kahve içmek yerine bitki çayları veya meyvelerle yapılan şekersiz soğuk çaylardanfaydalanılabilir.

 

Bayramı Kilo Almadan Geçirmek İçin Öneriler

 

-Ramazan boyunca gece kalkıp sahur yemeği yemek, ramazandan sonra da gece yeme alışkanlığı şeklinde sürdürülmemelidir.

-Ramazan ayı boyunca oruç nedeniyle azaltılan fiziksel aktivite bu dönemin sonlanmasıyla birlikte arttırılmalıdır.

-Mümkün olduğunca bayram ziyaretlerine yürüyerek gidilmesi tercih edilmelidir.

-Misafirliklerde karşılaşılan bayram sofralarında ikramlardan tüketilirken mutlaka porsiyon kontrolüne dikkat edilmelidir. Tüm çeşitlerden atıştırmak yerine en sevilen ikramların yer aldığı bir tabak oluşturmak fazla kalori alımının önüne geçebilir. 

 

        Sizler için hazırladığımız bu önerilere uyum sağlayarak bayram sonrasında tartıda karşınıza çıkabilecek sürprizin önüne geçebilirsiniz. Diet-Time ailesi olarak sevdiklerinizle mutlu, huzurlu ve sağlıklı geçireceğiniz bir bayram dileriz. Hepimize iyi bayramlar !