İletişim Formu

YAZ MEVSİMİ KAPIDA, PEKİ SEN YAZA HAZIR MISIN ?

28 Mayıs 2022

 

       Sıcaklıkların artması ile yaz mevsiminin kapıyı çaldığını söyleyebiliriz. Havaların ısınması ile plajların hareketlendiğini görüyoruz. Bikini sezonunu rahat bir şekilde geçirmek istiyorsanız sizler için hazırladığımız önerilerimize göz atabilirsiniz.

Su Tüketiminizi Artırın

      Yeterli su tüketimi olmadan istediğiniz sonuçlara ulaşmakta zorluk çekebilirsiniz. Yeterli su tüketimi metabolizmanın hızlanmasına yardımcı olur.  Ayrıca iştah kontrolü sağlayarak gün içinde yapılabilecek kaçamakları önlemeye yardımcı olur. Günlük su tüketiminizi 2.5 litrenin altına düşürmemelisiniz. Su tüketimi ile ilgili yapılan en büyük yanlışlardan biri ise gün içinde tüketilen çay, kahve ve bitki çaylarının da su yerine geçtiğini düşünmektir. Oysa ki bu içecekler diüretik özelliğe sahip olduğu için fazla tüketimde vücuttan su kaybına bile neden olabilir. Bu nedenle eğer fazla miktarda çay, kahve tüketiyorsanız içtiğiniz su miktarını bir miktar daha arttırmalısınız.

Porsiyon Kontrolüne Dikkat

      İstediğiniz beden formuna ulaşmak için gün içinde beslenirken mutlaka porsiyon kontrolüne dikkat etmelisiniz. Yedikleriniz ne çok az miktarda, ne de gereğinden fazla olmamalıdır. Vücudun ihtiyacı olan besin ögeleri yeterli ve dengeli alınmadığı takdirde belirlenen hedeflere ulaşmak daha uzun süreler alacaktır. Her kişinin ihtiyacı birbirinden farklıdır. Bu nedenle diyet uygulamalarında bulunurken başkasının uyguladığı diyetlerdeki veya internetten araştırılan listelerdeki porsiyonlar sizin ihtiyaçlarınıza uygun olmayabilir. Bu nedenle ihtiyaçlarınıza yönelik hızlı ve kalıcı sonuçlar alacağınız programlar için bir uzmandan destek alabilirsiniz.

Lezzetli Yaz Meyvelerini Sayarak Yiyin

     Taze meyveler vitamin, mineral gibi pek çok besin ögesinden zengin besinlerdir. Bu nedenle beslenmenizde meyvelere yer vermelisiniz. Ancak meyveler karbonhidrat kaynaklarıdır. Sağlıklı olduğu düşünülüp gereğinden fazla tüketim yapılırsa kilo verme sürecinde yavaşlamaya neden olabilir. Bu nedenle meyve yerken porsiyonlara dikkat edip ölçülü tüketim yapmak oldukça önemlidir. 1 porsiyon meyveye eş değer olarak 1 küçük boy elma, armut veya şeftali, 10-12 adet çilek veya erik, 10-15 adet üzüm veya 2 küçük incir örnek verilebilir.

Ödem Atıcı Besinler Tüketin

      Hava sıcaklıklarının artması ile birlikte vücutta ödem oluşumu ile karşı karşıya kalabilirsiniz. Bu nedenle bu dönemlerde ödem atmaya yardımcı besinlere öğünlerinizde yer verebilirsiniz. Ananas, bol lifli ve bromelainden zengin bir meyvedir. Bromelain sindirime yardımcı olur, yağ yakımını destekler ve ödem atmayı sağlar. Sabahları kahvaltıya eklenen bir avuç maydanoz ise bol lif ve C vitamini içeriği nedeniyle ödemin atılmasında oldukça etkili olur. Ancak gereğinden fazla maydanoz tüketmek veya suyunu içmek vücuttan çok su atılmasına buna bağlı olarak tansiyon düşüklüğüne neden olabilir.

 

Mutfağınızda Sağlıklı Pişirmek Teknikleri İle Tarifler Deneyin

      Tüketilen besinlerin çeşidi ve miktarı zayıflamada oldukça önemlidir. Ancak bunları hazırlama ve pişirme yöntemleri de oldukça önemlidir. Kızartma yöntemi ile pişirme uygulanmamalıdır. Bu yöntem hem fazla kalori alımına hem de kızartma esnasında oluşan zararlı bileşiklere maruz kalmaya neden olur. Izgara, fırında, tencerede, buharda, yağsız tavada ızgara gibi pişirme yöntemleri tercih edilebilir. Sağlıklı pişirme yöntemleri ile hem kalori kontrolü sağlayabilir hem de besin ögesi kayıplarının önüne geçebilirsiniz.

Açık Hava Egzersizleri Metabolizmayı Hızlandır

      Açık havada spor yapmak vücudun oksijeni etkili bir şekilde almasına ve buna bağlı olarak kan dolaşımının artmasına neden olur. Açık hava egzersizleri vücuda dinçlik katar. Açık havada yaptığınız spor, sabah saatlerinde yapılırsa hem gün içinde daha enerjik hisseder hem de egzersizin etkisinin gün boyu devam etmesini sağlayabilirsiniz. Bu şekilde yapılan spordan daha fazla verim alınmış olur. Ama sabah saatlerinde spor yapma imkanınız yoksa uygun olduğunuz vakitlerde de spor yapmanız metabolizma hızınızı arttırmaya yardımcı olur. 

Yanlış Diyetler Metabolizma Hızınızı Düşürebilir

      Yaz aylarını daha fit geçirmek istiyorsanız bu önerileri uygulayıp hayatınızda minik değişiklikler yaparak istediğiniz sonuçlara ulaşmanız mümkün. Ancak bu süreçte önemli olan yanlış diyet uygulamaları ile metabolizma üzerinde olumsuzluklar yaratılmamasıdır. Yanlış diyet uygulamaları ile vücuttan su ve kas kaybına neden olabilirsiniz. Ayrıca sık sık kilo al-ver yapmak bir daha ki zayıflama sürecinizin daha da zor ilerlemesine neden olabilir.