İletişim Formu

RAMAZAN AYINDA KİLO ALIP VERİLİR Mİ?

22 Nisan 2021

 
ORUÇ TUTMAK KİLO VERMENİZE ENGEL DEĞİL!
 
Ramazan ayı geldi kilo veririm diye düşünenlerdenseniz veya kilo verme süreci içindeyseniz nasıl geçecek bu bir ay? Oruç tutmak bu sürecinizi nasıl etkiler, bu yazıda ramazanda kilo alıp verme konusunda sizi aydınlatacağız.
Sağlıklı beslenmek bir hayat biçimi olmalıdır. Ramazan ayı, kilo almak ya da kilo vermek için bir araç olarak görülmemelidir. İyi yönetilmiş bir ramazan ayını avantaja çevirmeniz mümkün. Bir beslenme uzmanı ile ideal kilonuza ulaşmanız size engel olamaz. 
 
Sağlıklı kilo vermek demek, kas ve su kaybının minimum şekilde olup, yağ kaybının ise maximum şekilde olması ile gerçekleşecektir. Burada dikkat edilecek en önemli nokta, besinlerde sağlıklı bir öğün dağılımı ve bu öğünün kontrollü miktarlarla tüketildiğinden emin olmaktır. 
 
 
GÜNLÜK ENERJİ MİKTARINA DİKKAT!
 
Öğün azalması ile birlikte kişiler, ya kalori alımını düşürmekte ya da uzun süreli açlıktan sonra tüketilen besinlerin enerjisini yönetmekte güçlük çekmektedir. Bu sebeple miktar yönetimine dikkat etmekte fayda vardır. Hurma,  kuru kayısı gibi kuru meyvelerin; badem fındık gibi kuruyemişlerin; ramazan ayının olmazsa olmazı güllaç gibi tatlıların tüketim miktarları kilo kontrolünü sağlamakta önemlidir.
İftardan sonrası tatlı seçimi yapılırken hamur tatlıları ve şerbetli tatlılar yerine şekersiz bir meyve kompostosu, sütlü tatlılar, dondurma gibi tercihler yaparak hem tatlı ihtiyacınızı giderebilir hem de kilo kontrolünü sağlayabilirsiniz.
Sağlıklı beslenmenin bir bütün olduğu unutulmamalıdır. Kalorisinden, besin içeriklerine, hatta bu içeriği almak için hangi besinlerin tüketilmesi gerektiği bile iyi bir şekilde hesaplanmalıdır. 
Ramazan ayında uzun açlıklar ve sonrasında meyve gibi kabuklu ve posalı besinlerin günlük besin tüketim miktarının azalmasına neden olabilmektedir. Bu noktada lif içerikli çorbalar, sebze yemekleri, meyvelerden vazgeçilmemelidir. 
 
 
 Kilo verme amacıyla bilinçsizce besin tüketimin kesilmesi, vitamin mineral eksikliklerine sebep olabilmektedir. Bazı besin öğelerinin eksikliği kilo verme sürecini de engellemektedir. Bu dönemde özellikle demir alımının azalması demir eksikliği anemisine neden olabileceğinden kırmızı et, yumurta, kuru meyveler, kuru baklagiller gibi demir için iyi kaynak olan besinlerin uygun miktarlarda tüketimine dikkat etmekte fayda vardır. Özellikle protein grubu besinlerin azaltılması tokluk hissinin kısa sürmesine de sebep olarak ilerleyen saatlerde daha büyük yeme ataklarına sebep olarak kuruyemiş, tatlı, basit karbonhidrat alımını arttırabilir. Bu besinlerin alımının yanı sıra demir emilimini artıran ve C vitamini kaynağı olan birçok sebze ve meyvenin düzenli tüketilmesine de dikkat edilmelidir. 
 
SU TÜKETİMİ ÖNEMLİ!
SU TÜKETİMİNİZİ AZALTMAYIN
 
Oruçlu olunan süre uzun olduğu için, geriye kalan süreçte toplam tüketilen su miktarı düşebiliyor. Yeterince su tüketmemek daha çok yemek yeme isteği doğurabilir, unutmayın. Sağlığınızın korunabilmesi ve kabızlık, baş ağrısı, halsizlik, uzun dönemde cilt kuruluğu gibi birçok sağlık sorununun önlemek adına günlük su ihtiyacının karşılanması bu dönemde oldukça önemlidir. 
 
 
DAHA AZ KALORİ ALMAK İÇİN SAHURA KALKMASAK OLMAZ MI? 
 
Sahur yapmadan kesinlikle oruç tutulmamalıdır. Özellikle kahvaltı yapılmamasının, diyabetli bireylerde besine yanıt olarak salgılanan insülin ve glukagon benzeri peptitlerde bozulmaya yol açtığı görülmektedir. Bu durum kilo almanıza sebep olabilir.  Protein grubu besinlerin dengeli alınabilmesi için öğünde süt, yumurta, peynir gibi protein kaynakları olan besinlerin tüketimi önemlidir. 
İftar, tüm günün yükünü çekmemeli, gün içinde alamadığınız enerjiyi kalan süreye yayarak tüketmelisiniz.
 
 
AÇLIK SADECE ÖFKELENMENİZE Mİ SEBEP OLUR?
 
İftar, tüm günün yükünü çekmemeli, gün içinde alamadığınız enerjiyi kalan süreye yayarak tüketmelisiniz.
Pek çoğumuz uzun süreli açlıklarda öfke kontrolünü yönetmekte zorlanırken, bu stres insülin salgımızın artmasına ve iftarda daha fazla yememize sebep olmaktadır. 
İyi bir sahur hazırlığı yapılmadan başlayan ve sizi daha çabuk hipoglisemiye girmenize sebep olan bir günün ardından iftar sonrası yeme ataklarınız kaçınılamaz bir nokta olacaktır. Bu noktada duygusal açlığınızın kaynağı olarak ramazanı görmemeli ve doğru besin dağılımla süreci yönetmeyi öğrenmelisiniz. 
İyi bir beslenme planı ve sağlıklı beslenmeyle ağırlık artışı yaşamadan ve kilo vermeye devam ederek bu ayı geçirebilirsiniz.